#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Nová kampaň upozorňuje na práci farmaceutických asistentů a láká studenty

25. 10. 2022

V lékárně má každá otázka svůj smysl − tak se jmenuje projekt České komory farmaceutických asistentů (ČKFA) odstartovaný u příležitosti Mezinárodního dne farmaceutických asistentů a techniků, který jsme letos oslavili 18. října. Projekt má za cíl oslovit širokou veřejnost a přilákat zájemce o studium tohoto oboru.

TISKOVÁ ZPRÁVA

   

Komunikace je základ

Kampaní „... v lékárně má každá otázka svůj smysl“ chce ČKFA upozornit na fakt, že komunikace v lékárně při výdeji léčiv bez receptu je klíčová. A jsou to právě farmaceutičtí asistenti coby kvalifikovaní odborníci, kdo je klientům při jejich rozhodování připraven poradit. 

Heslo zvolené pro rok 2022 ukazuje, že v lékárně je při volném prodeji komunikace základním předpokladem úspěchu. Upozorňuje na to, že otázky, které farmaceutický asistent nebo farmaceut klientovi pokládá, nejsou náhodné, ale sledují konkrétní cíl: dozvědět se, zda volně prodejné léčivo, zdravotnický prostředek či doplněk stravy je pro pacienta skutečně vhodný, jestli nemůže ovlivnit jeho další medikaci apod.

Internet radu odborníka nenahradí

„V lékárnách se setkáváme pochopitelně také s případy, kdy někteří klient odmítnou s personálem lékárny komunikovat. Důvody pro tento postoj jsou různé. Někteří se zdráhají mluvit o svých zdravotních obtížích, jiní mají pocit, že zdržují, zvláště při pohledu na frontu za sebou. Další si již zvykli objednávat a nakupovat přes internet a ztrácejí potřebu s kýmkoliv o provedeném nákupu komunikovat – spoléhají pouze na sebe a informace, které si sami vyhledají,“ upozorňuje předsedkyně ČKFA Alena Šindelářová. Najdou se podle jejích slov i tací, kteří vidí personál lékáren jako němé prodavače a v individuálním poradenství nevidí benefit. „Je pro nás ale výzvou tyto bariéry překonávat,“ dodává.

I krátký rozhovor může změnit nevhodnou praxi

Kampaň „…v lékárně má každá otázka svůj smysl“ představuje laické veřejnosti základní otázky, které farmaceutický asistent pokládá při komunikaci s pacientem při prodeji doplňků stravy nebo léčiv, aby mohl posoudit jejich vhodnost, případně doporučil alternativy nebo možné kombinace vedoucí k očekávanému efektu. Mezi takové otázky patří dotaz na četnost, případně délku užívání žádaného preparátu, pro koho je určen, zda daná osoba netrpí nějakými dalšími zdravotními obtížemi, jaká další léčiva užívá atd.

„Farmaceutičtí asistenti jsou zkušení a kvalifikovaní odborníci, kteří jsou připraveni konzultovat s klienty jejich obtíže i výběr a užití preparátu. Ne každý volně prodejný lék, zdravotnický prostředek nebo doplněk stravy je vhodný pro všechny bez rozdílu,“ říká Alena Šindelářová. Farmaceutický asistent a lékárník jsou ti, kteří v této oblasti pomohou lidem se dobře rozhodnout.

„Každodenní praxe nám dokazuje, že i krátký rozhovor může původní požadavek klienta zcela změnit. Může dokonce změnit i dlouholetou rutinu, která ale není pro jeho dobrou zdravotní kondici ideální, nebo dokonce žádoucí. Důvěra, kterou nám náš klient projeví, je pro nás zavazující. Zodpovědně ho provedeme samoléčbou i oblastí prevence a zdravého životního stylu,“ dodává předsedkyně ČKFA.

Téma komunikace v lékárně je startovací kampaní pro rok 2023, který chce ČKFA věnovat problematice doplňků stravy a edukaci klientů o jejich užívání.

(red)



Přihlášení
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#