#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

O partnerství


Vyšlo v časopise: Hojení ran 7, č. 2: 1, 2013
Kategorie: Editorial



Naše nakladatelství vydává knihy a časopisy již více než třináct let. K tisku jsme připravili desítky knižních titulů a stovky čísel časopisů. Odhadem jde o dvě stě až tři sta milionů písmen. Téměř všechna tato písmenka jsme vytiskli v Tiskárně Glos v Semilech. Čas od času do našeho nakladatelství zavolá obchodní zástupce nějaké tiskárny a nabídne své služby – nabízí kvalitu a někdy i současně o něco nižší cenu. Proč dosud nikdy žádný z nich neuspěl? Protože tiskaře v Glosu pokládáme za své partnery. Nejde jen o to, že pracují kvalitně a tisknou za velmi slušné ceny. Především jim můžeme důvěřovat. Důvěřovat, že pokud udělají chybu, přiznají ji. Důvěřovat, že jejich slovo platí, i když není stvrzeno „neprůstřelnou“ smlouvou u notáře, ale jen podáním ruky.

Jsou ale i jiné příklady „podnikání“. Několik let jsme dodávali knihy společnosti EDUCA, kterou řídil Ing. Štefaňo. Běžnému čtenáři nejspíše nebude známo, jak vypadá obchod s knihami. Dovolím si jej tedy stručně přiblížit. Ve většině případů je tomu tak, že nakladatel dodává knihy distributorovi do komisního prodeje. Distributor (někdy i větší knihkupectví) pravidelně hlásí, kolik knih prodal a teprve poté mu (jen ty prodané) je nakladatel naúčtuje k úhradě. I tak pak mnohdy na platbu čeká týdny a měsíce. Běžný rabat pro distributora se pohybuje mezi 30–50 % ceny knihy. Čas od času některý distributor zkrachuje a pak nakladatel své peníze neuvidí nikdy. I to se občas stane, je to součást podnikání.

Výše zmíněné společnosti EDUCA se to stalo, nám zůstaly v ruce neproplacené faktury za řadu knih, které sice uvedená společnost sama prodala, ale nám nikdy nezaplatila. Vem to nešť, naletěli jsme, koneckonců měli jsme si více hlídat proplacení našich faktur a včas je vymáhat, když jejich placení začalo váznout. Jaké však bylo moje překvapení, když nám Ing. Štefaňo nabídl pokračování „spolupráce“ jen pod jinou hlavičkou. Pohřbil firmu EDUCA, narodila se firma PROMPT Olomouc a portál Odborneknihy.cz a rád by pokračoval v distribuci našich knih. Možná bychom prostřednictvím tohoto portálu nějaké knihy prodali a třeba je i dostali zaplaceny. Je ekonomická krize a každá prodaná kniha se nakladateli hodí. Je zjevné, že řada bývalých obchodních „partnerů“ na nabídku pana Štefaňa přistoupila. Krach firmy může být také ozdravným procesem, kterým se trh zbavuje společností, které na něm nemají co dělat. Bylo by podle mne tedy společensky nezodpovědné a neetické na nabídku pana Štefaňa přistoupit.

Velmi často se hovoří o tom, že za ekonomickou krizí nejsou jen špatná čísla statistik, ale i krize morální a společenská, naše žití nad poměry, korupce, podvody a šlendrián ve společnosti i podnikání. Myslím, že by na tom mohlo něco pravdy být. Navzdory všeobecně negativnímu naladění ve společnosti, depresi mezi lidmi a všeobecné naštvanosti, vidím kolem sebe řadu pozitivních příkladů. Podnikatelů, zaměstnanců, lidí i firem, kteří se oprávněného zisku či své odměny snaží dobrat poctivou prací, poskytováním kvalitních služeb a výrobků za přiměřené ceny. Lidí, kteří věří na poctivost, dodržování dohod a spravedlnost.

Nic na tom přeci není. Stačí tak málo. Proto stojíme jen o skutečné partnery. Proto budeme dál tisknout své knihy v Tiskárně Glos.

Karel Vízner

šéfredaktor


Štítky
Chirurgie všeobecná Sestra Domácí péče

Článek vyšel v časopise

Hojení ran

Číslo 2

2013 Číslo 2
Nejčtenější tento týden
Nejčtenější v tomto čísle
Kurzy

Zvyšte si kvalifikaci online z pohodlí domova

Problematika pacienta s dentinovou hypersenzitivitou
nový kurz
Autoři: MDDr. Diana Kovářová

Příběh jedlé sody
Autoři: MUDr. Ladislav Korábek, CSc., MBA

Antiseptika a prevence ve stomatologii
Autoři: MUDr. Ladislav Korábek, CSc., MBA

Snímatelné zubní náhrady a fixační krémy
Autoři: doc. MUDr. Hana Hubálková, Ph.D.

White paper - jak vidíme optimální péči o zubní náhrady
Autoři: MUDr. Jindřich Charvát, CSc.

Všechny kurzy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#